Aanmeldprocedure - Regio Aarschot
BESCHUT WONEN EN MOBIEL TEAM : VAN AANMELDING TOT OPSTART
In beschut wonen regio Aarschot zijn er minder groepswoningen en ligt de focus meer op het begeleiden van individueel beschut wonenden die privé huren of een eigen woning hebben.
Wanneer men een duidelijke voorkeur heeft voor regio Aarschot kan men zich rechtstreeks bij het aanmeldteam van Team Aarschot aanmelden via deze weg:
Stap 1: Hoe aanmelden?
- Via mail: aanmeldingenteamaarschot@dehulster.be
- Per post naar ons adres: Amerstraat 19/1, 3200 Aarschot.
- Tijdens kantooruren kan dit telefonisch op het nummer 0483 23 33 59
Gebruik hiervoor bij voorkeur de aanmeldfiche van De Hulster.
Onderaan deze pagina vind je de recentste versie.
Stap 2 : Bezorg ons een recent medisch-psychiatrisch verslag.
Stap 3: Je ontvangt van ons een aanmeldbundel en we contacteren je om een afspraak vast te leggen voor een intakegesprek.
Om een optimale afstemming
te kunnen maken tussen de hulpvraag en ons hulpverleningsaanbod, is het
waardevol dat er vooraf voldoende informatie wordt uitgewisseld.
Deze bundel
kan helpen om een duidelijk zicht te krijgen op de hulpvragen en dient als
voorbereiding op het intakegesprek. Bij een eventuele opstart wordt deze bundel
een werkinstrument dat doorheen het volledig begeleidingstraject gebruikt zal
worden.
Als je moeilijkheden
ondervindt bij het invullen mag hierbij zeker hulp vragen aan bv aan een hulpverlener
of een belangrijke steunfiguur.
Stap 4: Je komt op intakegesprek.
Het
intakegesprek is een open gesprek waar o.a. dieper ingegaan kan worden op
bepaalde onderwerpen uit de aanmeldbundel. Er wordt ook uitleg gegeven over de
werking en wederzijdse verwachtingen
worden afgetoetst. Wij vinden het belangrijk dat steunfiguren bij dit gesprek aanwezig
kunnen zijn.
Van
dit gesprek wordt een intakeverslag gemaakt.
Daarnaast
wordt er schriftelijke toestemming gevraagd om mogelijks verdere info op te
vragen bij het netwerk (informed consent).
We nemen ook een kopie van je
identiteitskaart.
Stap 5: Het intake team neem een beslissing over je aanvraag en brengt jou en de eventuele verwijzers op de hoogte.
Op
basis van alle verzamelde informatie wordt door het intaketeam nagegaan of je verwachtingen
overeenkomen met het aanbod van onze dienst. Indien zo is, plaatsen we je op de
wachtlijst. Indien dit niet het geval blijkt te zijn, worden voorstellen
geformuleerd voor meer gepaste hulpverlening.
Stap 6: Opstart van de begeleiding.
Zodra
er plaats vrijkomt , word je gecontacteerd en kan de begeleiding van start
gaan.
Er
volgt een kennismakingsgesprek met de individuele begeleider.
De
begeleidings- en/of verblijfsovereenkomst wordt, voor opstart, overlopen en ondertekend.
Eventueel
dient een waarborg voor huisvesting (gemeenschapswoning) in orde gebracht te
worden vooraleer de begeleiding van start kan gaan.
Hieronder vind je alle nodige documenten voor een aanmelding in Regio Aarschot.
Beschut Wonen & Mobiel Team - versie 1 OKTOBER 2024.
Gelieve steeds deze recentste versies te gebruiken en alle documenten apart terug in te scannen wanneer u kiest om deze per mail aan ons te bezorgen.
Als je reeds een aanvraag lopende hebt bij een ander project beschut wonen, kan je deze aanvraagdocumenten ook aan ons bezorgen. Je hoeft dan geen nieuw formulier te downloaden en in te vullen. We aanvaarden de formulieren van andere initiatieven beschut wonen. Waar nodig kunnen we bijkomende info opvragen.
AANMELDFICHE DE HULSTER
INFORMED CONSENT DE HULSTER
AANMELDBUNDEL TEAM AARSCHOT